poniedziałek, 10 marca 2014

Odżywianie od wewnątrz

Cześć,

 dzisiaj chciałabym wspomnieć o sposobach wewnętrznego odżywiania włosów ,a przy okazji skóry i paznokci. Jest to nie mniej ważne jak nakładanie odżywek i masek na włosy. Wewnętrzne odżywianie pomaga nam zmienić stan włosów permanentnie ,a nie jedynie subiektywnie i wizualnie. Nie będą wtedy udawały zdrowych , ale będą taki od cebulek aż po końce.

 Wewnętrzne odżywianie może nam pomóc w 

a)powstrzymaniu wypadania włosów
b)zwiększeniu miesięcznego przyrostu
c)zwalczeniu braku blasku i siły
d)zagęszczeniu włosów

Możemy wyróżnić różne sposoby wewnętrznego odżywiania

a) za pomocą tabletek i kapsułek
b) nasion, pestek warzyw i owoców
c) ziołowych herbatek
d)ogólnej zdrowo pojętej diety opartej na niskiej ilości węglowodanów i tłuszczów, pełna warzyw, owoców , chudego mięsa, ograniczona ilość słodyczy - dieta zbilansowana, pełna witamin

Moje ulubione sposoby odżywiania od wewnątrz : 

                                      Siemię lniane                               
Zdjęcie pochodzi ze strony : www.siemie-lniane.pl
glutek :)
 

a) stosuję 3 miesięczne kuracje, a między każdą przynajmniej miesięczną przerwę
 piję codziennie (1/3 kuracji piję dwa razy dziennie) rano. (Na wieczór może obciążać brzuch)
b)ja akurat piję zmielony (1 łyżka na pół kubka) , zalany wrzątkiem (są również inne sposoby, które przedstawię w kolejnych postaw)

1)zmniejsza łaknienie na słodycze
2) pojawił się u mnie baby busz
3) włosy są silniejsze, bardziej błyszczące i nie wypadają w nadmiarze.Poprawił się również stan moich paznokci. 
4) Niestety(?) podczas kuracji nasz organizm baaaardzo dokładnie się oczyszcza i może pojawić się wysyp na twarzy, bywa intensywny, ale znika dosyć szybko i już później nie wraca - jeśli jesteśmy regularni.
5) AŻ DWUKROTNIE ZWIĘKSZYŁ PRZYROST

                                        Drożdże                                     

a) 1/3 kostki drożdży, zalewam wrzątkiem(koniecznie wrzątkiem !)
b) do smaku dodaję truskawki, malina, banana, jabłko- w zależności od pory roku. Trzeba przyznać, że same drożdże smakują paskudnie.
c) moja kuracja trwa zwykle 3 miesiące : 3 tygodnie picia po 5 dni w tygodniu (2 przerwy), tydzień przerwy i tak przez 3 miesiące. 
d) jest to kuracja o wiele bardziej intensywna, niż ta z lnem, więc gdy tylko pojawią się u nas bóle brzucha czy mdłości należy przestać stosować drożdże !

1) super przyrost, o wiele lepszy niż po lnie. Mój standardowy przyrost : 1,2 cm , przy drożdżach 2,6 cm w miesiąc !
2)poprawienie stanu cery i paznokci (u mnie akurat nie, ale często powoduje wysyp)
3) smak nie do zniesienia, dlatego sam napój tuninguje na różne sposoby :)

                                   Skrzypokrzywa                           


a) połączenie skrzypu z pokrzywą. Zioła możemy znaleźć oczywiście w aptekach i zielarniach, ale też w internecie.
b)zwyczajnie zalewam wrzątkiem, czekam aż się zaparzy. Później odcedzam napar od ziół : piję i robię płukankę

1) dobry przyrost, wysyp baby hair
2) ogólna poprawa zdrowia - przestałam się przeziębiać, a u mnie zwykle to graniczyło z cudem
3) poprawia metabolizm i usprawnia działanie dróg moczowych
4) zagęszcza włosy, sprawia ,że są grubsze i silniejsze

                               Calcium Pantothenicum                   

1) do kupienia w aptekach, za zawrotną cenę ok. 8 zł ;)
2) moje dawkowanie to 2 razy dziennie po 2 tabletki (max. dziennie można łyknąć 6 tabletek). Kurację stosuję również 3 miesiące. 1 i 3 miesiąc 4 tabletki dziennie , a 2 miesiąc 6 dziennie : 2 na każdą porę dnia.
3)  zawieraja 100mg  pantotenianu wapnia, tzn. witaminy B5

1) super przyrost (+2cm do standardowego na początku kuracji !), zagęszczenie włosów, baby hair
2)po odstawieniu włosy trochę cierpią (albo po prostu wracają do normalności), ale wszystko szybko się uspakaja
3) włosy przestały wypadać !
4) w dłuższej perspektywie poprawia stan naszej cery, ale początkowo może powodować wysyp
+ uwaga coś dziwnego : miał wpływ na mój sen. Nie potrafiłam wstać z łóżka, mogłabym spać i spać.Nawet nie pamiętam, czy wyłączałam budzik, czy go nie słyszałam - w każdym razie nie wstałam i mam tak przez całą kurację. 


Inne, najpopularniejsze sposoby odżywiania włosów od wewnątrz (oraz najbardziej skuteczne)

Do picia : 
SIEMIĘ LNIANE
DROŻDZE
SKRZYPOKRZYWA (SKRZYP + POKRZYWA)
POKRZYWA
SKRZYP POLNY
LIPA
NAGIETEK LEKARSKI
Do łykania w tabletkach :
CALCIUM  PANTOTHENICUM
MEGAKRZEM
TRAN
LEN+WIESIOŁEK
domowej roboty SOKI :
 MARCHEW, CYTRYNA, MANGO, KIWI


Poprawa moich włosów po tabletkach CP, lnie oraz skrzypokrzywie :


istny baby busz ! :)))

wreszcie są gładsze !

Pozdrawiam !

6 komentarzy:

  1. Z kuracji z lnu nie byłam zadowolona, nie zadziałało na moje włosy choć to chyba z powodu braku witaminy B w organizmie. Chciałam ze skrzypem i pokrzywą zacząć, ale u mnie kiepsko z regularnością.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. lnu trzeba niestety spooro wypić i robic to dosc systematycznie- żmudna robota ;pp

      Usuń
  2. Nie słyszałam nigdy o skrzypokrzywie, myślałam w ogole ,że to jest jedna "herbatka połączona" haha , pozdrawiam. p.s. zadbane, piekne wlosiska !!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no widzisz ja też nie. Przeczytałam chyba na blog którejś z Pań : Anwen lub BlondHairCare. Wcześniej piłam i pokrzywę, i skrzyp ,ale wszystko osobno :) Tak banalne, ale nie wpadłam na to wcześniej by je połączyć ;p

      Usuń
  3. ile bejbików, musiały Ci nieźle zgęstnieć :*- Sarka

    OdpowiedzUsuń

komentarz to opinia własna : negatywna lub pozytywna; pasuje mi każda, która nie jest prymitywna i niekulturalna :)