sobota, 19 kwietnia 2014

Które produkty użytku codziennego przydają się w pielęgnacji ?

  Cześć :)

Dzisiaj chciałabym podać parę pomysłów zastosowań produktów znajdujących się w naszym otoczeniu, a które możemy użyć na nasze włosy od wewnątrz i zewnątrz :) Wiele osób nie zdaje sobie sprawy, że niektóre z nich znajdują się w naszej lodówce czy łazience. Sporo z nich ma masę różnych zastosowań. Osobiście nie spotkałam na blogach czy stronach niektórych z codziennych produktów, które ja używam na włosy. Pewnego razu po prostu zajrzałam do lodówki i zastanawiałam się co z tych rzeczy mogę nałożyć na włosy i jakie są tego konsekwencje. Tym efektem odkryłam parę ciekawych masek/odżywek. Jednak niektóre z nich są narprawde dobrze znane : miód, kawa, cytryna.

Zawszę robię próbę uczuleniową. Jest to konieczne przy tak intensywnych i częstych eksperymentach z DIY, które ja robię. Poniżej próba uczuleniowa na ręce, drugą robię zaraz pod linią włosów na karku.

jedna z ostatnich papek

Do papki powyżej dolałam łyżkę śmietany. Włosy są po niej bardziej mięsiste i błyszczące. Nie są przyklapnięte.

wszyscy ją znają i kochają, znaleziona w łazience. Jeszcze przed włosomaniactwem używana do masek.

kolejna znana rzecz, moja ulubiona kawa z Włoch, sypana do parzenia. Przyciemnia włosy i stymuluje skórę głowy, ma duży wpływ na krążenie

rozjaśnia włosy, są bardziej miękkie

do olejowania, ale też jako dodatek odżywek/masek. Oliwa z oliwek

Do laminowania żelatyną,

Zblendowana lub starta gruszka jako maseczka na twarz oraz na włosy. Nie daje wielkich efektów, podobne jak jabłko ,ale włosy wyglądają na bardziej błyszczące.

Żółtko to bomba proteinowa. Idealna do masek- ale o tym chyba wszyscy wiemy :)

Kolejna baza do masek, wygładza

Czosnek. Muszę przyznać, że za dużo z nim nie eksperymentowałam. Parę masek, które pobudzają wzrost włosów, stymulują cebulki. Opiszę go również w następnych DIY. Parę ząbków czosnku z oliwą kładziemy na skalp. Przed użyciem takie cudo musi postać 2-3 tygodnie w zamkniętym pojemniczku.



Zastępuje mi śmietankę do masek. Niewielka ilość świetnie wygładza włosy. Trzeba uważać z ilością, bywają problemy ze zmyciem. Czasem używam ją podczas kremowania włosów w proporcjach 1:1

Cebula - musi być baaardzo dobrze zblendowana, albo odsączona. Najbardziej przydatny jest z niej sok. Używam jej do płukanki i do masek. Więcej w następnych postach z DIY. Zapach nie utrzymuje się długo, zwłaszcza kiedy po użyciu domowej maski nałożymy zwykłą odżywkę (chemiczną-kupną)

niestety dłuuugo przeterminowana, znaleziona w łazience. Dziwne, bo ja jej nie kupiłam ! Może leży od poprzedniego właściciela ? ;p

Przez niektórych kochany przez resztę znienawidzony. A wystarczy go dobrze zblendować !

sok stosuję do płukanki. Robię również sok do wewnętrznego odżywiania w sokowirówce. Szklanka dziennie czyni cuda z cerą i włosami :)

sok stosuję do płukanki

stosuję go jako składnik masek owocowych. Więcej w następnych postach NdW serii DIY. Dodam tylko, że trzeba go dobrze zblendować !

mój nowy nabytek, muszę stwierdzić ,że jest bezkonkurencyjny w porównaniu z moim ostatnim

standardowo do masek, chociaż zdecydowanie bardziej preferuję korzeń, nie proszek

Sos sojowy. Został mi po dowozie sushi. Wahałam się niesamowicie przed użyciem go. Poczytałam trochę o składzie, sprawdziłam jakie są odmiany, wyróżniamy :
  1. "koikuchi shōyu – 50% ziarna soi i 50% ziarna zbóż,
  2. usukuchi shōyu – jasny, słony, krótszy czas dojrzewania,
  3. tamari – ciemny sos ze 100% soi,
  4. saishikomi shōyu – przetwarzany 2 razy, głównie do sushi,
  5. shiro shōyu – słodki, duży udział ziarna zbóż,
  6. kanro shōyu – tradycyjny produkowany w mieście Yanai.". https://ekoj.pl/wybieramy-dobry-sos-sojowy,70.htmlWiem, że sushi z którego zamawiam ma wszystko z najlepszego źródła, dlatego postanowiłam spróbować zrobić z nich płukankę do włosów. Napiszę o niej coś więcej w następnej NdW w serii DIY ! Dobrej jakości sos sojowy powinien składać się z wody,pszenicy, soli i soi. Uważajmy z ilością i częstotliwością. Przez zawartość soli płukanka może wysuszać co bardziej zniszczone i suche włosy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

komentarz to opinia własna : negatywna lub pozytywna; pasuje mi każda, która nie jest prymitywna i niekulturalna :)