czwartek, 17 kwietnia 2014

Pulanna Żeń - Szeń, szampon z wyciągiem z żeńszenia- RECENZJA

Cześć,

 dzisiejszy post chcę poświęcić recenzji mało znanego szamponu jeszcze mniej znanej firmy. Może 'popularnej' będzie tutaj lepszym słowem. Na samym początku podeszłam do tego produktu sceptycznie. Szampon podarował mi mój przyjaciel, który zajmuje się niewielką dystrybucją różnych kosmetyków. Dostałam od niego lotion do ciała, krem do rąk (oba sprawują się świetnie). Przy okazji dorzucił mi właśnie ten szampon. Skład nie zachwyca już na początku. Tu SLeS, tam silikon... a właściwie jednak coś mnie do niego przekonało. Ale o tym później. Miałam w planach oddać go mamie, jednak coś mnie podkusiło ,żeby spróbować.  I tym sposobem został u mnie na półce :)

                                 Co obiecuje producent :                                    
Szybko i skutecznie myje, pielęgnuje i przywraca twoje włosy do zycia. Żeń - szeniowy Szampon nie zawiera mydła, dlatego nie wysusza skóry głowy. Specjalnie dobrane najszlachetniejsze środki myjące i kondycjonujące, wzbogacone naturalnym ekstraktem z żeń – szenia, witaminami, biopierwiastkami, składnikami nawilżającymi i przeciwłupieżowymi pielegnują włosy i skórę twojej głowy. - See more at: http://pulanna.com.pl/pl/seria-zeszeniowa/37-szampon-z-ekstraktem-z-ze-szenia-250-ml.html#sthash.M8ljUG6S.dpuf
"Szybko i skutecznie myje, pielęgnuje i przywraca twoje włosy do życia. Żeń - szeniowy Szampon nie zawiera mydła, dlatego nie wysusza skóry głowy. Specjalnie dobrane najszlachetniejsze środki myjące i kondycjonujące, wzbogacone naturalnym ekstraktem z żeń-szenia, witaminami, biopierwiastkami, składnikami nawilżającymi i przeciwłupieżowymi pielegnują włosy i skórę twojej głowy.
Ekstrakt z zeń-szenia zawiera ginsenozydy - odżywia i pobudza aktywność komórek wzrostowych w cebulkach włosowych.
Kompleks witamin i biopierwiastki: odbudowują strukturę włosa i utrzymują właściwe nawilżenie jego warstwy korowej, zapobiegają przetłuszczaniu się skóry głowy i włosów oraz wypadaniu włosów.
NMF ( kwas hialuronowy) posiada zdolność długotrwałego utrzymania wilgotności włosów na niezmienionym poziomie.

Żeń- szeniowy Szampon do włosów selektywnie regeneruje zniszczone włosy, zapewniając im miękkość, gładkość i naturalny blask. Włosy stają się mocne i nie rozdwajają się na końcach."

                       Dla jakich włosów według producenta :                    
 -zbyt szybko się przetłuszczających, zniszczonych suszeniem i stylizacją
- trudno się układających
- skłonnych do łupieżu
- słabych i wypadających

                                               Skład                                                    
(INCI) Aqua; Sodium Laureth Sulfate; Sodium Laureth-8 Carboxylate (and) Laureth-7; Cocoamide DEA; Glycol Distearate; Panax Ginseng Root Extract; PEG-4 Rapeseedamide; Sodium Chloride; Undecylenamidopropyltrimonium Chloride; Panthenol Hyaluronic Acid; Disodium EDTA; Parfum; 2-Bromo-2-Nitropropane-1,3-Diol

Jak widać skład nie zachwyca. Chciałam się upewnić co do części składników, tutaj wstawiam prt screena z analizy automatycznej.

Szampon nie zawiera substancji alergicznych, substancji szkodliwych dla dzieci. Pojawiają się tutaj jednak substancje komedogenne, drażniące. 
Są to SODIUM CHLORIDE, SODIUM LAURETH SULFATE. Pojawiają się również drażniące niejeden skalp konserwanty: 2-BROMO-2-NITROPROPANE-1,3-DIOL


2-BROMO-2-NITROPROPANE-1,3-DIOL hamuje rozwój mikroorganizmów w kosmetyków, zabezpiecza przed przedwczesnym zepsuciem produktu.


DISODIUM EDTA- Diwodoroetylenodiaminotetraoctan disodu - jest to substancja chelatującą i również regulująca lepkość produktu (może obniżyć, ale też podwyższyć). "zmiękcza wodę pozwalając na powstanie klarownych roztworów."


PEG-4 RAPESEEDAMIDE-Aminy, olej rzepakowy, N-(hydroksyetylo), etoksylowane, rownież regulator lepkości.


GLYCOL DISTEARATE-Distearynian etylenu, środek powierzchniowo czynny, odżywia skórę i reguluje lepkość kosmetyku. Emolient


SODIUM CHLORIDE- jest to nieorganiczny związek chemiczny, sól kwasu solnego (kwasu chlorowodorowego) i sodu- zwiększa gęstość produktów kosmetycznych.
                                        Opakowanie                                                
Dosyć estetyczne, ale nie ma się nad czym zachwycać. 250 ml szamponu nie testowanego na zwierzętach (za to duży plus !). Z tyłu gdzie możemy znaleźć skład i sposób użycia są zielone litery, które nieco zmywają się w z butelką i szamponem i trzeba się wytężyć, żeby cokolwiek przeczytać. Z opakowania łatwo wycisnąć odpowiednią ilość szamponu.

                                          Zapach                                              

Przyjemny, niestety lekko chemiczny, ale wyczuwam w nim coś jakby świeżo skoszoną trawę.

                                        Wydajność                                           

Ładnie się pieni, nie trzeba nakładać go dużo, żeby dokładnie umyć całą głowę. Ja jednak używam go dosyć rzadko, raczej tylko przed większymi wyjściami, albo w momentach kryzysowych kiedy włosy totalnie nie chcą się układać. Nie jest moim szamponem do stosowania codziennego używam go średnio raz na 10-14 dni. Jest ze mną od dwóch miesięcy i nie zeszła nawet ¼ produktu.

                                        Działanie                                             

Muszę przyznać, że nie wiązałam z nich żadnych nadziei. Ot, zwykły szampon drogeryjny, tylko mało popularne. Na szczęście miło mnie zaskoczył. Mam wrażenie ,że po użyciu moje włosy są silniejsze, bardziej mięsiste i zdrowe. Możliwe jest to przez całą chemię ,którą jest wypakowany. Jednak mimo to uważam, że świetnie nadaje się jako odskocznia od szamponów do mycia codziennego oraz zwykłych oczyszczająco/chelatujących typu Barwa. (Nie jest wyczuwalny tak silny detergent, po których włosy aż 'skrzypią' z czystości). Jeśli Wasze skalpy nie obrażają się na produkty z SLS czy SleS uważam, że warto zainwestować w coś co nadaje takie blasku. Któreś z ostatnich zdjęć z NdW pokazują blask, który po nim uzyskałam. Naparwdę robi wrażenie, bo zawsze ciężko mi było go wydobyć. Efekt utrzymuję się 3-4 mycia. Co najważniejsze dla mnie ostatnio PRZEDŁUŻA ŚWIEŻOŚĆ WŁOSÓW. Dla mnie niesamowite są już 2 dni, ale kiedy osiągnęłam 3,5 i właściwie prawie 4 dni mogę powiedzieć, że jestem zachwycona :) Jedynym minusem jest fakt, że włosy są nieco przyklapnięte, tracą na objętości.

                                 Cena i Dostępność                                     

Nie kupowałam go, ale też nie spotkałam w żadnym ze stacjonarnych sklepów. Być może są jakieś pojedyncze stoiska w większych marketach, jednak stawiałabym głównie na internet, a jest tam go na pęczki :) Cena waha się od 9 do 11 zł.

                                       Reasumując                                         

Zdecydowanie kupiłabym następną butelkę, jednak mam wciąż mnóstwo rzeczy do wypróbowania i muszę się wstrzymać. Kiedyś na pewno do mnie wróci. Polecam niezbyt wrażliwym osobom, które chcą przedłużyć świeżość włosów oraz uzyskać świetny błysk. Oczywiście nie jest to odżywka, ale działa o niebo lepiej niż inne tak napakowane chemicznie szampony. Jeśli Wasze włosy są cienkie, mogą niestety jeszcze bardziej stracić na objętości. 



Próbowałyście kiedyś produktów z tej firmy ? Pasowały Wam ?



Pozdrawiam












Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

komentarz to opinia własna : negatywna lub pozytywna; pasuje mi każda, która nie jest prymitywna i niekulturalna :)