niedziela, 4 maja 2014

Niedziela dla Włosów- oczyszczanie i tęczowy tort :) + efekty 2 miesięcy olejowania

Cześć :) 

dzisiaj dla odmiany nie zajęłam się DIY. Po pierwsze z braku czasu, po drugie-musiałam dzisiaj dobrze oczyścić włosy, więc chciałam im darować kompleksową pielęgnację na rzecz treściwej, a małej ilościowo.
1. Moja pielęgnacja nie zaczęła się jak zawsze od oleju. Czemu ? Oczyszczałam dzisiaj włosy szamponem z SLS. Niepotrzebnie ma on walczyć z dodatkową warstwą oleju skoro i tak musi poradzić sobie z silikonami i wszystkim co nadkładało się na powłoce włosa przez około 2 tygodnie. Przy okazji, olejowałam włosy od ostatnich 2 miesięcy przed każdym myciem, żeby je nieco wzmocnić. Chciałam dzisiaj dać im odpocząć od oleju.
Zaczęłam od umycia włosów rumiankową Barwą. Rozmieszałam ją wcześniej w miseczce z wodą, żeby uniknąć bezpośredniego kontaktu silnych detergentów z powierzchnią włosa.
2. Po tak dogłębnym oczyszczaniu warto użyć jakiejś treściwej maski. Mój wybór padł na drożdżową maskę Babci Agafii. Producent zaleca trzymanie jej około 2 minut. Dla mnie to totalny absurd- żadne dobroczynne składniki nie dotrą i nie 'zadomowią' się we włosie przez tak krótki czas. Trzymałabym ją 30 minut, ale nie miałam zbyt dużo czasu, więc skróciłam oczekiwanie o połowę. Biorę udział w akcji maskowania włosów z Anwen. Mam zamiar używać maski poniżej, Biovaxu Keratyna i Jedwab, jutro wybieram się po NaturVital aloesową i muszę jeszcze poszukać jakiejś dobrej emolientowej maski. Cały czas używam słynnej odżywki AiK Garniera. Prócz pomagania w zachowaniu emolientowo- proteinowo- humektantowej równowagi nic nie robi z moimi włosami. Chcę znaleźć coś naprawdę WOW.  Już kończę jedną akcję, a tu kolejna czeka :)



Poniżej chciałabym Wam przedstawić efekty regularnego, dwumiesięcznego olejowania włosów i dzisiejszego maskowania. Włosy są bardziej mięsiste i nabrały wspaniałego blasku, który nie schodzi nawet jak czasem niezbyt delikatnie się z nimi obchodzę.Wybaczcie mi jakość zdjęć-były robione kotletem.
kurtyna baby hair !

wszystko widać xd

czerwone kółko na bejbiki, które nie chcą się położyć ;)

wszystkie zdjęcia oczywiście w koco-szlafroku :)
Przy okazji chciałabym pokazać Wam coś zupełnie niewłosowego. Są to kolejne zdjęcia robione kotletem, ale przedstawiają mój pierwszy tego typu wypiek. I muszę przyznać, że smakował całkiem nieźle :) Przepis wbrew pozorom jest prościutki, niestety samo wykonanie już trochę bardziej czasochłonne.Mimo ,że użyłam o połowę mniej cukru niż w przepisie, ciężko było zjeść więcej niż kawałek ;)
smakuje lepiej niż wygląda :)


U mnie są dostępne 4 (niestety) chemiczne barwniki, które możemy mieszać by uzyskiwać kolejne, inne kolory. Barwniki nie zmieniały smaku.
Pozdrawiam. 
Jakie polecacie najlepsze emolientowe MASKI? Które się u Was sprawdziły ?(ewentualnie odżywki)

9 komentarzy:

  1. Podoba mi się twój bob :) Chciałam zakupić maskę drożdzową babci Agafii, ale opinie sa o niej podzielone, wiec się na razie wstrzymuję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję, chociaż muszę przyznać ,że wyszedł przypadkowo i spontanicznie oraz niestety ja aż tak za nim nie przepadam...a maska...hmm, nie robi mi krzywdy, jest w porządku. ale żebym się jakoś bardzo zachwycała och i ach to daleko mi do tego ;)

      Usuń
  2. Mam ochotę wypróbować tą maskę. Jestem ciekawa jak sprawdziłaby się na moich włosach :)

    OdpowiedzUsuń
  3. 2 miesiące olejowania - podziwiam za wytrwałość :) a ciasto wygląda przepysznie, chętnie bym skosztowała :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Baaardzo podobają mi się Twoje włosy :) Są najlepszym dowodem na to, że nie długość włosów się liczy, a ich zdrowie :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jesteś kochana. właśnie taki efekt chciałam zawsze uzyskać :)))

      Usuń
  5. Cudowny bob i zadbane włosy! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pięknie błyszczą te Twoje włosy. Mam nadzieję, że od moich też za jakiś czas będzie bił taki niesamowity, naturalny blask. :D

    Z emolientowych masek polecam Ziaję (kakao i oliwki, innych nie używałam). Solo są już w miarę w porządku, a zawsze można dodatkowo stuningować. ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Włosy są prześliczne.Wyglądają na mega zdrowe i zadbane, nic tylko trzymaj tak dalej:)

    OdpowiedzUsuń

komentarz to opinia własna : negatywna lub pozytywna; pasuje mi każda, która nie jest prymitywna i niekulturalna :)