sobota, 26 lipca 2014

Jak dieta wpływa na nasze włosy ? + przypomnienie o rozdaniu

Cześć :)
Dzisiaj chciałabym wspomnieć co nieco o diecie, która ma ogromny wpływ na wygląd i porost naszych włosów. Nie będę mówiła tutaj o wewnętrznym odżywianiu, które jest jedynie dodatkiem do diety, a o całości naszego dziennego menu, ponieważ każda substancja ,którą przyjmujemy ma wpływ na włosy. Jeśli chcecie poczytać o wewnętrznym odżywianiu dostosowanym pod włosy zapraszam TUTAJ.

 Przypominam również o moim rozdaniu, w którym możecie wziąć udział klikając TUTAJ.

ROZDANIE


I wracając do tematu :

źródło tumblr.com/optimiskitty


                         CO WARTO JEŚĆ ?                                     
JAJA
 -zawierają spore ilości protein. Nie można z nimi przesadzić, ale ewidentnie są źródłem wielu dobroczynnych substancji. Najlepiej unikać jajek z supermarketów, jeśli jest możliwość zakupienia produktu 'prosto od kury' ,albo przynajmniej prosto od rolnika jest to zawsze lepsza opcja. Jajka zawierają białko oraz takie witaminy jak A i D.

WARZYWA
-należące do grupy ciemnozielonych :szpinak, brokuły. Warzywa te dają nam duże ilości żelaza oraz zawierają liczne witaminy, w tym A i C.
-fasola- również ze względu na żelazo. Najlepiej sprawdza się gotowana. 

ORZECHY
-w zasadzie każdego rodzaju, byle nie solone z puszki, które są smaczne, ale całkowicie przetworzone. Najlepszym wyborem będą orzechy laskowe, włoskie, migdały. Orzechy zawierają kwas omega-3, cynk, selen oraz witaminy A, D, E. 

DRÓB
-najlepszą opcją jest mięso indyka, kurczak również może być. Drób zawiera proteiny, które są budulcem naszego ciała a przede wszystkim włosów.

PIECZYWO
-pełnoziarniste, ciemne. Unikajmy pszennych bułeczek i innych białych produktów.

PRZETWORY MLECZNE
-twarogi, jogurty naturalne to źródło wapnia oraz białka.
 
źródło : tumblr.com/celebrityweaves


                        CO NAM SZKODZI ?                  


-słodzonych i gazowanych jednocześnie napojów

-fast foodów, słodyczy, słonych przekąsek typu paluszki, orzeszki solone z puszki

-częste spożywanie alkoholu, w dużych ilościach

-duże ilości mocnej kawy oraz herbaty

-częste spożywanie potraw zawierających tłuszcze jedynie zwierzęce

-zastępowanie ciemnego, zdrowego pieczywa zwykłym białym, pszennym

-jedzenie zbyt dużej ilości rabarbaru czy botwinki, które zawierają szczawiany, a te powodują nieprzyswajanie cynku i magnezu.

źródło : tumblr.com/arrowfall

3 komentarze:

  1. Ja na szczęście mam zdrowe włosy mimo tego, że raz w miesiącu w okresie letnim jem botwinkową, u mnie króluje chlebek tostowy i uwielbiam słodycze :) Chociaż.... Może i zmienię moją dietę, bo lepiej dmuchać na zimne :/ Dzięki za post ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. raz w miesiącu to na pewno w porządku, bo to bardzo zdrowe nawet :) ale pamiętam jak zdarzało mi się nawet co 2 dni to i cera,i włosy w opłakanym stanie, chociaż długo nie mogłam dojść co spowodowało ich stan

      Usuń
  2. włosowa dieta w pigułce :) super!

    OdpowiedzUsuń

komentarz to opinia własna : negatywna lub pozytywna; pasuje mi każda, która nie jest prymitywna i niekulturalna :)